سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه های آزاد ( Banafsheh Ghafel)
 
قالب وبلاگ

اسپری برگ گوجه یا سیب زمینی

گیاهان متعلق به این خانواده « Nightshade » مقادیر زیادی از ترکیبات آلکالوئیدی در برگ خود دارند . این ترکیبات در آب حل می شوند و میتوان با ریختن آ‘ روی برگهای خرد شده ، عصاره ی آن را بیرون کشید و به عنوان اسپری ضد آفات از آن استفاده نمود . حالت سمی آلکالوئید فقط بخشی از اثر بخشی این برگها می باشد . اسپری برگ گوجه یا سیب زمینی حاوی مواد شیمیایی می باشد که موجب جذب حشرات مفید می شود . چون این حشرات به دنبال استشمام بوی اسپری برای پیدا کردن شکار به سمت منبع بو کشیده می شوند.

2 فنجان برگ خرد شده ی گوجه یا سیب زمینی را به مدت یک شب در یک پیمانه آب بریزید . آن را خوب صاف کنید و سپس یک پیمانه ی دیگر آب و یک چهارم 4/1 قاشق چایخوری صابون مایع به آن اضافه کنید ( صابون برا ی ایجاد حالت چسبندگی به کار می رود ) . مایع به دست آمده را بر روی برگ گیاه یا خاک اطراف گیاه اسپری کنید . این اسپری برای همه ی گیاهان کاربردی بوده و سوسکهای گیاهی و کرم حشرات را از بین می برد .

 


[ یکشنبه 86/4/3 ] [ 8:57 عصر ] [ درباغ ]

دانستنیهایی در مورد سنجاقکها (‌ خانواده ی دندان داران damselfly & dragonfly )

Damselfly & dragonfly همانند سوسکهای حمام از قدیمیترین حشرات هستند. تنها چیزی که در مورد این حشرات تغییر کرده است ، اندازه ی آنهاست . در زمانهای ماقبل تاریخ ، زمانی که دایناسورها بر روی زمین حکومت می کردند این سنجاقکها به اندازه ی یک عقاب بودند . فسیل های این حشرات در Kansas   سیبری و دیگر قسمتهای جهان یافت شده است . طول بالهای آنها در حدود 30 اینچ بود و بزرگترین حشراتی  بوده که تا کنون زندگی کرده اند.آنها حشراتی نسبتاً بزرگ هستند . اغلب آنها گوشتخوار بوده ( حشرات کوچکتر را شکار می کنند ) و رنگارنگ می باشند . گرچه سنجاقکهای دندان دار می توانند پرواز کنند ولی حشراتی وابسته به آب در نظر گرفته می شوند .چون در نزدیکی آبهای شیرین زندگی می کنند.این حشرات را می توان شکارچی های مفید و سودمندی به حساب آورد و از آنها در کنترل آفات استفاده نمود .با استفاده  از آنها از کیفیت و شرایط آب و هوایی نیز آگاهی یابیم چون وجود آنها با فاکتورهای متفاوتی از جمله جریان آب ، آلودگی و زندگی گیاهی تحت تأثیر قرار می گیرد . لارو این حشرات برای طعمه ی ماهیگیران نیز استفاده می شود . در بعضی از کشورها مانند اندونزی ، آفریقا و جنوب آمریکا سنجاقکها را می گیرند و آنها را سرخ کرده در سوپ می پزند و می خورند .

در بسیاری از فرهنگ ها ی قومی و افسانه ای طیف وسیعی از خرافات در مورد این حشرات وجود داشته است .در کشور آلمان سنجاقک دندان دار دارای بیش از 150 اسم مختلف بوده است که شامل نامهایی به معنای ‍ُ« سوزن شیطان» ؛ « جادوگر آبی » ؛ « اسب الهه » و غیره می باشد . در کشور انگلستان با نام « سوزن رفو کننده ی شیطان» و « اسب نیش زن » به کار می رفته است . در کشور سوئد اسمی به نام « پشه ی شبگرد » داشته و مردم سوئد عقیده داشتند که جن و پری ، غولها و ساحره ها در جنگل زندگی میکنند و از سنجاقک ها به عنوان وسایل نخ ریسی استفاده می کردند .

در کشور اسکاندیناوی نوعی ستایش آیینی وجود داشته که سنجاقک در آن سمبل یک الهه ی عشق است .کشور چین و ژاپن آن را موجودی مقدس می دانستند و عقیده داشتند که دارای قابلیتهای در مانی است . البته این موضوع هم اکنون به اثبات رسیده و از گونه های sympertam   به تناوب برای کاهش تب استفاده می شود . 

چرا به این دسته از سنجاقکها odonata   یا دندان دار میگویند ؟

نام odonata   توسط فردی به نام ]فابریکوس[ در سال 1793 ایجاد شد که از کلمه ی لاتین odonata  به معنای دندان دار گرفته شده است . نام خانواده Libellula از کلمه ی لاتین Libella  گرفته شده که به معنای «کتابچه» می باشد و شاید با مقداری تصور و تخیل سنجاقکی که متعلق به این خانواده باشدرا در حال استراحت می توان به یک کتابچه ی کوچک تشبیه کرد .چون این حشرات نمیتوانند بالهایشان را روی هم قرار دهند و در حال استراحت بالهایشان به صورت راست از دو طرف بدنشان به سمت بیرون قرار می گیرد .

 


[ پنج شنبه 86/3/31 ] [ 7:8 عصر ] [ درباغ ]
 

آفت کشهای ارگانیک ( دارای منشأ طبیعی گیاهی )

 راه های متفاوتی برای مبارزه با آفات و حشرات وجود دارد . یکی از این راهها مبارزه ی بیولوژیک و دیگری دفع آفات به صورت ارگانیک است . مطلب زیر به شما می آموزد که چگونه می توان با استفاده از مواد ساده ای که در منزل دارید ، آفت کشهایی برای دفع آفات گیاهان خود تهیه کنید .به یاد داشته باشید که آفت کشهای طبیعی هم می تواند به حشرات مفید و یا موجودات دیگر آسیب برساند ، بنابراین در هنگام استفاده از آن به موارد زیر توجه داشته باشید .

1-       همیشه گیاهان خود را صبح زود یا در ساعات خنک بعد از ظهر با این نوع آفت کش اسپری کنید ، چون ممکن است گیاه شما در درجه حرارت بالای طول روز نسبت به آن واکنش نشان دهد .

2-       ابتدا بر روی قسمتی از برگ گیاه آفت کش را تست کنید و بگذارید 24 ساعت بگذرد اگر هیچ واکنشی نشان نداد و تخریبی در برگ گیاه مشاهده نکردید ان گاه به استفاده از آن بپردازید.

3-       فکر نکنید هر چه از آفت کش بیشتر استفاده کنید به نتایج بهتری دست خواهید یافت، به میزان مورد نیاز از اسپری استفاده کنید .

4-       فقط نقطه ای از گیاه که دچار آفت شده مورد هدف قرار دهید .

5-       وقتی با آفت کشها در تماس هستید ، از قرارگرفتن صورت و پوستتان در معرض آن محافظت کنید .بعضی از ترکیبات آن برای پوست ، چشم و غشای مخاطی ایجاد التهاب می کند. به ویژه اسپری هایی که با استفاده از فلفل قرمز تهیه می شوند . 

حشره کش تهیه شده با پور فلفل قرمز و سیر

در یک مخلوط کن 2 عدد فلفل قرمز ، یک پیاز بزرگ و یک سیر « کلیه ی حبه های یک سیرکامل مورد نیاز است » را با مقداری آب میکس کنید . سپس 1 گالن آب روی مواد به دست آمده بریزید و اجازه دهید 24 ساعت در همین حالت بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید . آب به دست آمده را برای گل های رز ، آزالیا و سبزیجات اسپری کنید . هجوم هر نوع حشره یا ساس را از بین خواهد برد . شما می توانید همان حالت خمیری اولیه را نیز به صورت گلوله هایی در خاک بین گیاهان قرار دهید تا دفع آفت شود . 

حشره کش تهیه شده با برگ ریواس

500 گرم از برگ های ریواس را در 473/0 لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید . اجازه دهید تا سرد شود ، سپس از صافی بگذرانید و در یک ظرف مناسب بریزید . مقداری ماده ی شوینده ( مایع ظرف شویی ) و یا صابون مایع به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید ، سپس آن را بر روی حشرات اسپری کنید تا انواع حشرات مثل کنه ی گیاهی ، عنکبوت و کرم های ریز کشته شوند.

توجه :

برگ های ریواس حاوی مقادیر زیادی از اسید اکسالیک است . اگر خورده شود موجب ایست قلبی شما خواهد شد و شما می میرید . 

اسپری با پوست پرتقال

2 فنجان آب جوش بر روی پوست کنده شده ی یک پرتقال بریزید . اجازه دهید تا 24 ساعت در همین حال باقی بماند . سپس آن را صاف کنید و در ظرف شیشه ای بریزید . به مایع صاف شده در شیشه چند قطره صابون مایع اضافه کنید و روی حشره ی مورد نظر یا مورچه اسپری کنید . این اسپری برای لانه ی مورچه هم مناسب است .پرتقال و مرکبات دارای ترکیبات حشره کش طبیعی هستند که لیمونن « هیدرو کربن شیرینی به فرمول C10H16  » و  لینالول « نوعی الکل اشباع نشده در جه سوم به فرمول C10H17OH » نامیده می شوند.    این ترکیبات را میتوان به عنوان راه چاره ای برای از بین بردن آفت های نرم تنی مثل کنه ها ، پشه ها و حشرات فلس دار که آفت درختان میوه هستند « مثل این است که بدنشان از آرد پوشیده شده است » مورد استفاده قرار داد . 

برای اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.spec.bc.ca  مراجعه کنید . 

ادامه دارد . . . . . . .


[ پنج شنبه 86/3/17 ] [ 10:56 عصر ] [ درباغ ]
 

 

خواص کفیر kefir  ( اکسیر جوانی -  معالج بسیاری از امراض گوارشی -  گردش خون -  لاروبی کننده ی بدن )

ماهیت کفیر : تکه های قارچ شبیه به گل کلم به رنگ سفید ، که شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می کند و خواص طبی بسیاری دارد .

شرح کفیر : این نوشیدنی در مناطق قفقاز استفاده می شده و پس از آن در بسیاری از کشورهای اروپا و بعضی از ایالتهای آمریکا مورد استفاده قرار گرفت . در روسیه علاوه بر ماست ، کفیر به صورت پنیر هم تهیه شده و به صورت غذا از آنها استفاده می شود . قارچ کفیر حاوی« باسیل سان کاسیلوس» می باشد که باعث تغییرات و دگرگونی درون قارچ می شود و نهایتاً طی ترشح« اسید کورن داکفل» از قارچ تخمیر شیر صورت می گیرد .

سکنه ی قفقاز با اثرات دارویی این ماده سالهاست که آشنا هستند . آنان از سنین جوانی از کفیر به جای آب خوردن و غذا استفاده می کنند و عمر آنان معمولاً به 110 تا 150 سال می رسد . در این اواخر هرگز امراض سل ، سرطان و ناراحتیهای گوارشی در آنها دیده نشده است .

پرفسور ماشیکلوف قسمت عمده ی زندگی خود را در جهت تحقیق در باره ی این ماده گذرانده است و طی سالها اثرات آن را روی امراض گوناگون آزمایش کرده است .

 

موارد مصرف : ناراحتیهای گوارشی به ویژه زخم معده و اثنی عشر ، تورم معده و روده « گاستریت و انتریت » و اسهال و ناراحتیهای کبدی و یرقان ( کفیر باعث نابود شدن زایده های اضافه در روده ها می شود ) ناراحتیهای پوستی به ویژه اگزماها ، بیماریهای قلب و عروق ، فشار خون ، انسداد عروق ، نارسایی عروق کرونر قلب ( کاهش دهنده ی کلسترول خون ، لاروبی کننده ی جدار عروق ، اتروم جدار ) ناراحتیهای عصبی ، افسردگی ، فشارهای عصبی ، اضطراب ، بیخوابی ( شبها مصرف شود ). کفیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . مشاهده شده است که مخاط دهان و لثه ها که دچار عارضه شده اند ( مانند تاولهای دردناک عود کننده ) به مدت سه ماه بهبودی کامل میدهد . از عود تبخال جلوگیری می کند . باعث تقویت و قابلیت انعطاف مفاصل بدن مخصوصاُ رباطهای ستون فقرات و دیسک بین مهره ها می شود . موجب لطافت و نرمی پوست بدن می شود ( از طریق استعمال آن روی پوست )

 طرز تهیه : قارچ کفیر را در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی ( فلز نباشد ) که دهانه ی آن باز بوده و درب محکم داشته باشد ، قرار داده و بر روی آن شیر جوشانده ی سرد بریزید . شیر هر چه تازه تر باشد مناسب تر است . مقدار قارچ به بزرگی یک گردو برای 5/1 لیتر شیر کافی است . سپس درب شیشه را محکم ببندید به طوری که هوا در آن نفوذ نکند .

ظرف را در جای کاملاً تاریکی مثل کمد ، جاییکه دما بین 18 تا 20 درجه ی سانتیگراد باشد قرار دهید و به مدت 12 الی 18 ساعت ، 20 الی 24 ساعت و حد اکثر 40 ساعت صبر کنید تا تخمیر صورت گیرد. هرچه تخمیر ادامه یابد شیر سفت تر می شود که آن هم اثرات دیگری در بر دارد . قبل از استفاده ، ظرف را کاملاً تکان دهید و سپس آن را توسط صافی غیر فلزی صاف نمایید .( به عنوان نمونه می توانید از آبکش پلاستیکی استفاده نمایید ) بعد قارچ ها را مجدد در شیشه ریخته و شیر اضافه نمایید. ماست به دست آمده را می توانید مصرف کنید و یا برای مصرف بعدی در یخچال قرار دهید .

هرگز قارچ محتوی شیر را در یخچال نگذارید ، چون قارچ تکثیر نخواهد شد و تخمیر آن هم کند انجام می شود. لازم به ذکر است که قارچ تنها تحمل ماندن 48 ساعت را به صورت خشک دارد و بعد از آن دچار خرابی می شود . در صورت عدم دسترسی به شیر می توانید حد اکثر 48 ساعت آن را در آب نگهداری کنید .

بایستی هفته ای یکبار قارچ و ظرف مربوط به آن را با آب ولرم شستشو دهید . به این ترتیب خود قارچ در طول سه الی چهار هفته زیاد می شود و تقریباً 2 برابر می گردد.

این ماده ی ارزشمند تنها یک دارو نمی باشد ، بلکه به عنوان سس سالاد یا نوعی ماست می توان از آن استفاده نمود .

 موارد و میزان مصرف :  در ناراحتیهای گوارشی ، کبدی ، زخم معده و فشار خون بالا مقدار 1 الی 5/1 لیتر در روز تا حصول نتیجه و پس از آن روزانه نیم لیتر ، در طول 12 ماه زخم معده التیام می یابد و از عود آن جلوگیری می شود .

در ناراحتیهای قلبی – عروقی روزانه یک لیتر تا حصول نتیجه ، و پس از آن نیم لیتر

در بیماریهای جلدی و اگزما روزانه 1 لیتر  ، در ضمن می توان از ماده ی مزبور روی پوست محل ضایعه در شب مالید و صبح شستشو نمود .

در گرفتاریهای عصبی ، هر روز  همراه غذا 1 لیتر و جهت رفع بیخوابی شب هنگام به مقدار نیم لیتر یا کمتر

ماست کفیر اشتها آور است ، چه در بی اشتهایی های عصبی و چه در بی اشتهایی هایی که علت گوارشی داشته باشد ولی در عین حال وزن بدن را متعادل نگه می دارد . ثابت شده است که پایین آورنده ی قند خون نیز می باشد ولی در بیماران دیابتی هنوز در دست مطالعه می باشد .

برای اطلاعات بیشتر در مورد کفیر kefir   می توانید به سایت زیر مراجعه کنید .مطلب بالا ترجمه ی مقاله ای در همین سایت می باشد .

www.RawHealth.net

 

 


[ یکشنبه 86/3/13 ] [ 12:0 صبح ] [ درباغ ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب