سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه های آزاد ( Banafsheh Ghafel)
 
قالب وبلاگ
 

آفت کشهای ارگانیک ( دارای منشأ طبیعی گیاهی )

 راه های متفاوتی برای مبارزه با آفات و حشرات وجود دارد . یکی از این راهها مبارزه ی بیولوژیک و دیگری دفع آفات به صورت ارگانیک است . مطلب زیر به شما می آموزد که چگونه می توان با استفاده از مواد ساده ای که در منزل دارید ، آفت کشهایی برای دفع آفات گیاهان خود تهیه کنید .به یاد داشته باشید که آفت کشهای طبیعی هم می تواند به حشرات مفید و یا موجودات دیگر آسیب برساند ، بنابراین در هنگام استفاده از آن به موارد زیر توجه داشته باشید .

1-       همیشه گیاهان خود را صبح زود یا در ساعات خنک بعد از ظهر با این نوع آفت کش اسپری کنید ، چون ممکن است گیاه شما در درجه حرارت بالای طول روز نسبت به آن واکنش نشان دهد .

2-       ابتدا بر روی قسمتی از برگ گیاه آفت کش را تست کنید و بگذارید 24 ساعت بگذرد اگر هیچ واکنشی نشان نداد و تخریبی در برگ گیاه مشاهده نکردید ان گاه به استفاده از آن بپردازید.

3-       فکر نکنید هر چه از آفت کش بیشتر استفاده کنید به نتایج بهتری دست خواهید یافت، به میزان مورد نیاز از اسپری استفاده کنید .

4-       فقط نقطه ای از گیاه که دچار آفت شده مورد هدف قرار دهید .

5-       وقتی با آفت کشها در تماس هستید ، از قرارگرفتن صورت و پوستتان در معرض آن محافظت کنید .بعضی از ترکیبات آن برای پوست ، چشم و غشای مخاطی ایجاد التهاب می کند. به ویژه اسپری هایی که با استفاده از فلفل قرمز تهیه می شوند . 

حشره کش تهیه شده با پور فلفل قرمز و سیر

در یک مخلوط کن 2 عدد فلفل قرمز ، یک پیاز بزرگ و یک سیر « کلیه ی حبه های یک سیرکامل مورد نیاز است » را با مقداری آب میکس کنید . سپس 1 گالن آب روی مواد به دست آمده بریزید و اجازه دهید 24 ساعت در همین حالت بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید . آب به دست آمده را برای گل های رز ، آزالیا و سبزیجات اسپری کنید . هجوم هر نوع حشره یا ساس را از بین خواهد برد . شما می توانید همان حالت خمیری اولیه را نیز به صورت گلوله هایی در خاک بین گیاهان قرار دهید تا دفع آفت شود . 

حشره کش تهیه شده با برگ ریواس

500 گرم از برگ های ریواس را در 473/0 لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید . اجازه دهید تا سرد شود ، سپس از صافی بگذرانید و در یک ظرف مناسب بریزید . مقداری ماده ی شوینده ( مایع ظرف شویی ) و یا صابون مایع به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید ، سپس آن را بر روی حشرات اسپری کنید تا انواع حشرات مثل کنه ی گیاهی ، عنکبوت و کرم های ریز کشته شوند.

توجه :

برگ های ریواس حاوی مقادیر زیادی از اسید اکسالیک است . اگر خورده شود موجب ایست قلبی شما خواهد شد و شما می میرید . 

اسپری با پوست پرتقال

2 فنجان آب جوش بر روی پوست کنده شده ی یک پرتقال بریزید . اجازه دهید تا 24 ساعت در همین حال باقی بماند . سپس آن را صاف کنید و در ظرف شیشه ای بریزید . به مایع صاف شده در شیشه چند قطره صابون مایع اضافه کنید و روی حشره ی مورد نظر یا مورچه اسپری کنید . این اسپری برای لانه ی مورچه هم مناسب است .پرتقال و مرکبات دارای ترکیبات حشره کش طبیعی هستند که لیمونن « هیدرو کربن شیرینی به فرمول C10H16  » و  لینالول « نوعی الکل اشباع نشده در جه سوم به فرمول C10H17OH » نامیده می شوند.    این ترکیبات را میتوان به عنوان راه چاره ای برای از بین بردن آفت های نرم تنی مثل کنه ها ، پشه ها و حشرات فلس دار که آفت درختان میوه هستند « مثل این است که بدنشان از آرد پوشیده شده است » مورد استفاده قرار داد . 

برای اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.spec.bc.ca  مراجعه کنید . 

ادامه دارد . . . . . . .


[ پنج شنبه 86/3/17 ] [ 10:56 عصر ] [ درباغ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

امکانات وب